- Fagbladet Kosmetik - https://fagbladetkosmetik.dk -

Matas vækster trods corona-tider

Matas har i dag offentliggjort delårsrapporten for perioden 1. april – 30. juni 2020, og resultatet viser vækst i salg og indtjening trods – og måske netop på grund af – coronatiden.

“Kvartalet var på én gang historisk alvorligt og historisk stærkt. COVID-19 pandemien og nedlukningen af samfundet udløste øget efterspørgsel efter sundheds-, hygiejne- og plejeprodukter og et boom på matas.dk, som voksede med 216%. Samlet steg omsætningen i Matas-koncernen med mere end 8% i regnskabsårets første kvartal (perioden 1.4 – 30.6 2020, red.), og indtjeningen steg knap 7% på trods af ekstraomkostninger til at sikre kunder og medarbejdere en tryg handel”, udtaler administrerende direktør i Matas A/S Gregers Wedell-Wedellsborg og fortsætter: “Det så sort ud i slutningen af marts, men vi valgte sammen med vores partnere at sætte alle sejl til for at skabe et lynhurtigt comeback. Salget kom hurtigt igen, og kunderne vendte i stor stil tilbage til de fysiske butikker, da samfundet genåbnede. Kvartalet satte en tyk streg under Matas’ samfundsrolle i en sundhedskrise, og blåstemlede samtidig vores strategi om at blive kundernes førstevalg både på nettet og i de fysiske butikker.”

Hovedpunkter for det forskudte regnskabsårs 1. kvartal 2020/21, perioden 1.4.-30.6 2020: