En ny undersøgelse fra The Plants Based Product Council giver et indblik i de amerikanske forbrugeres interesse for plantebaserede kosmetikprodukter. Undersøgelsen viser, at forbrugerne er blevet mere opmærksomme på at købe og forbruge plantebaserede produkter:
- 48% af forbrugerne oplyste, at de køber plantebaserede produkter hver måned, og 88% sagde, at de forventer at købe plantebaserede produkter inden for de næste tre måneder.
- Inden for kosmetik og personlig pleje-kategorien oplyste 85% af forbrugerne, at de er interesseret i at købe plantebaserede produkter.
- Ud af 15 varekategorier lå plantebaseret kosmetik og personlig pleje på en andenplads i kendskabsgrad, kun overgået af papirvarer.
- Miljøpåvirkning og kvalitet var blandt de vigtigste årsager for forbrugerne til at købe plantebaserede produkter.
- På bæredygtighedsområdet er forbrugerne mest interesseret i, om produktet er genanvendeligt, bionedbrydeligt og hjælper med at beskytte miljøet. Forbrugerne var mindst interesseret i at reducere genbrugsbelastningen ved at bruge mindre brændstof og energi på at producere produktet.
- Mere end 60% af forbrugerne i undersøgelsen oplyste, at de ville være mere interesseret i en virksomhed, hvis den anvendte produkter og materialer lavet af planter.
- 69% af forbrugerne i undersøgelsen oplyste, at de var mere positive over for landmænd og landbruget, når først de kendte til landbrugets engagement i at muliggøre plantebaserede materialer og produkter.
Kilde: cosmeticsdesign.com
***