Annonce

Brancheinformation

Kate Winslet er ny ambassadør for Oslo Skin Lab

Kate Winslet indgår nu samarbejde med Oslo Skin Lab om at være ansigt for det skandinaviske beauty brands kollagenpulver ”The Solution”. I år fylder Kate Winslet 50 år, og hun fortæller om sin brug af kollagenpulveret: ”Jeg har altid været ret skeptisk over for effektiviteten og videnskaben bag kollagen i pulverform, men jeg er virkelig blevet overrasket over de resultater,

Læs mere »

E-handlen vokser fortsat

Dansk Erhvervs nyeste E-handelsanalyse er netop offentliggjort, og den viser at forbruget fortsat vokser på nettet, men desværre mest på kinesiske webshops. Siden 2019 er danskernes forbrug på nettet vokset med 33%, og i 2024 slog det rekord og lød på 192 mia. kr. Desværre er væksten størst i de udenlandske butikker, og det bekymrer Niels Ralund, E-handelsdirektør i Dansk

Læs mere »

Amazon dominerer beautymarkedet i USA

I USA er Amazon nu forbrugernes foretrukne forhandler, når de skal shoppe beautyprodukter, fremgår det af en opgørelse fra NielsenIQ Beauty. Amazon har vækstet konstant i årevis, og deres andel af skønhedsmarkedet fortsætter med at stige. Det sker især på bekostning af direkte salg, drugstores og massemarkedet. Væksten sker inden for alle produktkategorier, og Amazons vækst er større end markedets

Læs mere »

Gua sha-uddannelse med specialist Clive Witham

***reklame*** “Det første du bør vide er, at gua sha er mere end en trend for mig; det er mit livsværk, der strækker sig over tre årtier og kulminerer i forfatterskabet til 5 bøger om gua sha og kinesisk medicin. Mit løfte til dig er dette: den viden og de færdigheder, du får på mine kurser, går ud over alt,

Læs mere »

Danskerne vil handle mere online i 2025

Dansk Erhverv har offentliggjort den nyeste E-handelsanalyse, der dykker ned i forbrugernes forventninger til, hvor meget de vil handle på nettet i 2025 i forhold til 2024. En kombination af rentefald, lavere inflation og almindelig optimisme får forbrugerne til at hæve forventningerne til, hvor meget de vil handle på nettet i 2025. Det er dog ikke alle brancher, der kan

Læs mere »

Vi venter i spænding på Black Friday

Dansk Erhverv har traditionen tro lavet en forbrugeranalyse op til Black Friday, der som bekendt er på fredag den 29. november, og resultatet skaber både positive forventninger og bange anelser. Analysen viser, at 4 ud af 10 danskere vil shoppe i forbindelse med Black Friday, og de vil i gennemsnit bruge kr. 500 mere end sidste år. Niveauet af forbrugere,

Læs mere »

PUCA – PURE & CARE fylder 10 år

Fra starten var visionen at lave kvalitetsprodukter til overkommelige priser, og konceptet lykkedes så godt, at produkterne nu forhandles som et eksklusivt co-brand i Normal. Idéen til PUCA – PURE & CARE opstod for 12 år siden. Mærkets grundlægger, Vivian Dynesen, var ofte i Tyskland og kendte det tyske marked godt. Her så hun, at man kunne få mange spændende

Læs mere »

The Body Shop genopstår

Tidligere ansatte har købt rettighederne til The Body Shop i Danmark og Sverige. I februar gik selskabet bag de danske The Body Shop-butikker konkurs. Nu er de nordiske rettigheder blevet købt. Efter nyligt globalt ejerskifte er The Body Shop tilbage på sporet med fornyede kræfter, og i Danmark og Sverige bliver det nu med danske og svenske ejere ved roret.

Læs mere »

Sidste nyt om natural beauty-messen i Stockholm

Natural Beauty & Health Show åbner dørene i Stockholm den 9.-10. oktober for tusindvis af forhandlere, distributører og skønhedseksperter. Foredragsprogrammet er nu blevet offentliggjort, og det omfatter bl.a. emner som bæredygtige skønhedstrends, certificeringer, greenwashing, global markedsindsigt mm. og vil foregå over to dage i messens Beauty Bar. Eksperter fra NATRUE, Ecovia Intelligence, Aftonbladet, NOC Sweden, MyCare Nordic AB, Euromonitor International,

Læs mere »

Dansk e-handel er vokset med tre procent i første halvår

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse for 1. halvår 2024 er nu klar, og den viser en stigning på tre procent. Men Temu stormer op på listen over de mest benyttede netbutikker i Danmark, hvor den kinesiske gigant nu kun overgås af Zalando.  Temu har med absurd lave priser som det vigtigste redskab taget de danske forbrugere med storm. Det er konklusionen i

Læs mere »
Annonce
Annonce