Annonce

Brancheinformation

Fremtidens dagligvarehandel

…det er titlen på en ny omfattende trendrapport om fremtidens forbrugere og detailhandel udarbejdet af pej gruppen for Fonden af 1. oktober 1959. Det er spændende læsning, som vil interessere alle med relation til detailhandelen. Jeg er blevet interviewet af Louise Byg Kongsholm fra pej gruppen og er glad for at have kunnet bidrage til rapporten med mine synspunkter. I

Læs mere »

VIND Esha Khamos nye bog HÅR

Du kan nu vinde den smukke bog HÅR, hvor frisør Esha Khamo inviterer os ind i sit inspirerende frisørunivers med fortællinger, praktiske tips og flotte billeder. Hår er ikke bare hår – hår er følelser, siger Esha i bogen, og endvidere: ”Hår er en fortælling om individualitet. Hår er kunst på hovedet.” Bogen er spækket med Eshas inspirerende syn på

Læs mere »

L’Oréal køber danske Lactobio

L’Oréal styrker sin position inden for mikrobiomforskning med henblik på kosmetisk innovation. L’Oréal meddelte i dag, at de har gennemført købet af Lactobio, som er en førende probiotika- og mikrobiomforskningsvirksomhed med base i København. Det strategiske opkøb fuldender 20 års forskning i L’Oréal inden for mikrobiomet og vil give dybere viden om de mikroorganismer, der lever på hudens overflade, og

Læs mere »

Sådan gik Black Friday

Årets Black Friday og Black Week blev det salgsboost, som mange danske netbutikker havde sat næsen op efter. Det viser nye tal fra Dansk Erhverv. “Efter at have set flere tal for Black Week, så kan vi heldigvis konkludere, at det blev et ganske imponerende salg, som i hvert fald ramte samme niveau som sidste år. Det var tiltrængt, så

Læs mere »

Amazon – nu på dansk

Amazon nærmer sig igen det danske marked, nu med en dansk version på den tyske netbutik. Den amerikanske gigant har netop lanceret en dansksproget udgave af deres tyske netbutik. Det er et betydeligt initiativ, lyder vurderingen fra e-handelsdirektør i Dansk Erhverv, Niels Ralund: “Amazon kommer jo i princippet tættere på en dansk åbning hver dag, men med dette initiativ har

Læs mere »

Kunderne vil spare, men netbutikkerne bevarer optimismen

Danskerne har igennem hele 2023 holdt igen på forbruget, og forventningerne til årets store udsalg på Black Friday tegner også til, at kunderne vil bruge færre penge end sidste år.  Dansk Erhverv vurderer, at der bliver brugt omkring 3,4 mia. kr. på Black Friday, og det er 20-25% mindre end i 2022. Omdrejningspunktet for Black Friday er fredag den 24.

Læs mere »

Ny fusion bliver til Grænn A/S

Kosmolet A/S og Miild A/S fusionerer under det nye navn Grænn A/S. Grænn A/S bliver moderselskab for de to beauty brands Nilens Jord og Miild Beauty. Det nye firmanavn hylder de skandinaviske rødder. “Vi har valgt det islandske ord for grøn, “grænn”, som vores firmanavn for at give et skandinavisk twist til den universelle grønne symbolik. Grøn symboliserer ny begyndelse

Læs mere »

Status på salget

Detailsalget tilbage på niveau, men e-handlen halter efter. Omsætningen er stadig relativt lav i dansk e-handel, viser nye tal fra Dansk Erhverv, som samtidig melder om stigning i detailomsætningen, som er tilbage på niveau som i foråret. Dansk e-handel er stadig ikke kommet op i gear efter en sommer, der bød på ganske fine salgstal. “Det ærgrer mig på virksomhedernes

Læs mere »

Nu er det tid til at booke billet

***reklame*** Oplev naturlig, økologisk, vegansk og bæredygtig beauty på Natural Beauty Show Det er med fornøjelse, at Natural Beauty Show annoncerer sin kommende messe, der finder sted i MalmöMässan i Sverige den 15.-16. november. Med fokus på de bedste økologiske, veganske og bæredygtige hudpleje-, makeup- og personlig plejeprodukter er denne begivenhed et must for detailhandlere og skønhedsprofessionelle i Skandinavien. “Vi

Læs mere »

Mobilen er nu danskernes primære e-handelskanal

Nye tal fra Dansk Erhvervs kommende E-handelsanalyse for 1. halvår 2023 viser, at danskerne foretrækker mobilen frem for computeren, når de handler online. Mobiltelefonen har nu overhalet computeren, når der handles på nettet. Skiftet i danskernes foretrukne købsredskab kommer ikke som en overraskelse for de danske netbutikker. Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv, fortæller: “Langt de

Læs mere »
Annonce
Annonce