Annonce

Brancheinformation

Fra klik til butik

E-handlen har revolutioneret shopping, som vi kendte til den for bare få år siden, men frygten for, at online-shoppingen skal slukke og lukke helt for salget af varer fra de fysiske butikker i ’den virkelige verden’ er overdrevet. Nu går tendensen faktisk den anden vej, og online-butikker åbner fysiske butikker – vi går fra klik til butik – fra webadresse til gadeniveau. Læs Anne-Dorte Mathiesens

Læs mere »

Natural Products Scandinavia 2018

Natural Produts Scandinavia og Nordic Organic Food Fair er tilsammen Nordens største fagmesser for naturlige og økologiske produkter, og de afholdes i år den 14.-15. november i MalmöMässan i Malmø. Der forventes flere end 5.000 besøgende, herunder indkøbschefer og branchefolk inden for bl.a. personlig pleje, skønhed og økologiske føde- og drikkevarer. “Vi er begejstrede over igen at bringe Natural Products Scandinavia og Nordic Organic Food

Læs mere »

Danish Beauty Award 2018 – og vinderne er…

Den 20. april løb Danish Beauty Award 2018 af stablen i Tivoli Congress Center i København. Den festlige aftens værter var Rasmus Bjerg og Hella Joof, som guidede aftenens gæster igennem de 32 priser til skønhedsbranchens bedste produkter, behandlinger og steder. Her kan du se alle de nominerede og hvem, der vandt: DBA 2018

Læs mere »

Hvem er vi på Kosmetik-bladet?

I anledning af Kosmetik-bladets 40 års jubilæum i maj 2018 har vi lavet dennne collage om de personer, der står bag bladet og bidrager til udgivelsen af branchens fagblad. Forskellige ekspertiseområder og diversitet i vinklingen af emneområderne er med til at sikre et læseværdigt redaktionelt indhold på højt niveau. Og det er et fagblads ypperste formål, for dermed fastholder vi læsernes interesse

Læs mere »

Den danske kosmetikbranche gennem 40 år

Det er med stolthed, at vi her på Kosmetik kan sige, at vi har været den danske kosmetikbranches brancheblad gennem 40 år. Og vi glæder os til de næste 40 år! Læs vores historiske artikel om kosmetikbranchen gennem 40 år her: Den danske kosmetikbranche gennem 40 år

Læs mere »

Er du også forvirret? – kosttilskud og naturlægemidler

Markedet for kosttilskud og naturlægemidler er svært at navigere i. Lovlig og ulovlig markedsføring, reel eller manglende dokumentation, annoncer maskeret som redaktionelle artikler, lidt besynderlige anprisninger på produktet, brevkasser i ugeblade, anbefalinger fra venner og bekendte, fra celebrities, egne positive erfaringer, fagfolks negative holdning, eller det omvendte, myndighedernes restriktioner, EU-lovgivning osv. Det egentlig ganske simple valg om at tage et tilskud er blevet til en yderst

Læs mere »

Samvittighedsfuldt på vej til Kina

Kina er allerede Danmarks 6. største eksportmarked. Og mulighederne er enorme for danske kosmetikvirksomheder på et marked med millioner af skønhedsinteresserede forbrugere i en voksende middelklasse. Men hvorfor Kina på den anden side af jordkloden? Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: På vej til Kina

Læs mere »

Et Boozt til kosmetikhandlen – det er helt Normalt…

Disruption er blevet et buzz-word, som også banker på beautymarkedets dør. Disruption er en livstruende ændring af de sædvanlige forretningsvilkår, der pludseligt vinder frem. ”Men nye fysiske forhandlere og flere webshops er ikke disruption”, siger detailhandelsekspert Flemming Birch. Det er bare konkurrence. Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Et Boozt til kosmetikhandlen det er helt Normalt

Læs mere »

Fra uni til omni – årets dufte 2017

Et overblik over årets duftnyheder er også et indblik i, hvordan vores samfund og livsstil ændrer sig. Som når det, der engang meget revolutionerende hed unisex, pludselig bliver til omnisex. Og det er faktisk en væsentlig detalje. Læs Helle Forums artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Fra uni til omni – årets dufte 2017

Læs mere »

Mikroplast fra kosmetik – en dråbe i havet

Forbud mod mikroplast i kosmetik? Det er OK, men det vil ikke batte noget – det er stort set allerede udfaset i kosmetik nu, siger kosmetikbranchens direktør. Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Mikroplast

Læs mere »
Annonce
Annonce