Beauty på mode

Så er modemessen i gang, og dermed er det nye CIFF Beauty også åbnet.

Hvis du skal til Bella Centret i de kommende dage, så læg lige vejen forbi beauty-messen, som er en del af modemessen. Mandag kl. 16 åbnede dørene til indvielsen af CIFF Beauty, og kl. 17 pre-åbnede messen med The Fashion Show Experience i Bella Arena, hvor modeopvisningen blev krydret med optræden af Oh Land og Emil Kruse. Afslutningen på showet var en rørende finale, hvor alle modellerne kom ind på podiet og satte sig ned til tonerne fra Sinéad O’Connors “Nothing compares 2 U”.

I beauty-området er der mange fantastiske, danske mærker, og man får et godt indtryk af, hvad Danmark har at byde på inden for beauty. Her er et udpluk af de stande, jeg besøgte:

 

S:KØN Skincare
Grønt i grønt. Det er præcis, hvad danske S:KØN Skincare står for, og mærkets stifter, Mina Ingerslev, var da også helt gennemført i grønt tøj og grøn neglelak. Serien byder på produkter til ansigt, krop og hår, og filosofien er miljøansvar, bæredygtighed og naturlighed.

 

Bodyologist
Danske Bodyologist står for kvalitet, effektivitet, gennemsigtighed og ærlighed. Som B Corp-certificeret skønhedsmærke er Bodyologist blandt de virksomheder, der fører an i en global bevægelse mod en inkluderende, retfærdig og regenerativ økonomi. Stifterne, Didde Juul og Charlotte Winther Nørlev, præsenterer deres serie i en flot stand, der udstråler dansk kvalitet.

 

HONEY
Liv Winther og Bea Fagerholt skabte for et par år siden den danske hudplejeserie, HONEY, som en del af deres To The Moon Honey-univers for kommende og nybagte mødre. Hudplejeprodukterne er AllergyCertified, Svanemærket og Ecocert-certificerede. Alt er økologisk og parfumefri.

 

RAAW ALCHEMY
Trice Angie Christiansen. som har stiftet RAAW ALCHEMY, viser stolt sin serie frem. Serien omfatter parfumer, duftolier, ansigtsolier, sera, rens og balm. Filosofien er effektive men skånsomme ingredienser, bæredygtig og CO2-neutral produktion samt FSC-certificeret emballage.

 

RUDOLPH CARE
Et af de mest kendte, danske mærker er RUDOLPH CARE, skabt af Andre Elisabeth Rudolph. Hendes filosofi er at forene eksklusivitet med bæredygtighed, ansvarlighed og gennemsigtighed, samtidig med at effekt, konsistens og æstetik er i harmoni, og produkterne er udviklet med omtanke for miljøet og din sundhed. På messen viser RUDOLPH CARE et stort udvalg af serien.

 

BRANDS OF BEAUTY
Den største stand har Brands of Beauty, som præsenterer en række af deres mange mærker på messen, der alle er nichebrands, som grundlægger og direktør, Rikke Skov, håndplukker rundt om i verden. Brands of Beautys produkter forhandles primært i concept stores, modebutikker, design- og interiørbutikker, spas, hoteller og restauranter samt professionelle skønheds- og frisørsaloner, stormagasiner og kæder. Særligt iøjefaldende på messen er displayet med Nailberrys mange smukke neglelakker i alverdens nuancer.

 

GREEN ETIQ
GREEN ETIQ, skabt af Tine Ejlersen Liebeck, er også at finde i beauty-området. Serien er økologisk, vegansk og produceret af bæredygtigt landbrug. Filosofien er eksklusive ansigts- og kropsplejeprodukter til fornuftige priser.

 

INUACARE
INUACARE er verdens første grønlandske beautybrand. Anne Mette Koustrup Nielsen og Pipaluk Silassen i Qaqortoq skabte sammen INUACARE i 2015. Ingredienserne er håndplukkede planter og urter fra de grønlandske fjelde, og nøgleordene er naturlige, økologiske produkter med fokus på bæredygtighed og transparens.

 

LAVINDE
LAVINDE Copenhagen er resultatet af et både privat og professionelt partnerskab mellem Cecilie S. Vinde og Fillip Løwén Nielsen. Serien startede med en mascara, som blev verdens første Asthma Allergy Nordic-certificerede mascara. Sidenhen er den udvidet med flere makeupprodukter samt hud- og håndpleje.

 

KLINT
KLINT Care blev grundlagt i 2020 af Hans-Emil Kjær, som ønskede at skabe et dansk hudplejemærke, der hylder og støtter kunsten, hvilket ses af det meget farverige og kunstneriske flakoner med body- og håndplejeprodukter. KLINT samarbejder med en række upcoming kunstnere, som designer etiketterne som kunst, og støtter kunstnerne økonomisk via salget af produkterne. The Art of Skincare, siger KLINT selv om brandet.

 

WOODS_
WOODS_ Copenhagen er skabt af Martin Lyne med filosofien: Hudens behov i første række. Ingredienserne er fra den nordiske natur og er virksomme og skånsomme, og produktionen er med respekt for naturen i ansvarlig emballage, der så vidt muligt er genanvendelig og nedbrydelig. Serien omfatter pleje af ansigt, krop og hår.

 

The Fashion Show Experience i Bella Arena.

 

Oh Land.

 

Emil Kruse.

 

Showfinale med en hyldest til Sinéad O’Connor.

 

***

Tags:

Relaterede

Annonce
Annonce