Dansk Erhvervs E-handelsanalyse (september) viser, at de tre primære årsager til, at kunderne dropper ellers planlagte køb på nettet er: For dyr fragt, brug for betænkningstid samt at varen kunne findes billigere andetsteds. Men også tekniske fejl og afbrydelser i forbindelse med betaling får en del til at afbryde købet, og det skyldes formentlig de nye SCA-regler (Strong Customer Authentication).

Kilde: Danske Erhvervs E-handelsanalyse sept. 2021

De kunder, der handler mindst en gang om måneden er mere tilbøjelige til at afbryde købet end de, som handler sjældnere. Analysen viser også, at fragtprisen har markant større betydning for børnefamilierne end for pensionster, mens de unge går mere op i varens pris.

Kilde: Danske Erhvervs E-handelsanalyse sept. 2021

Andre ting, der skræmmer kunder væk fra netbutikkerne er bl.a. dårligt sprog, manglende kontaktoplysninger og for dårlige produktbeskrivelser og produktbilleder:

Kilde: Danske Erhvervs E-handelsanalyse sept. 2021

Så det gode råd må være: læs korrektur på din webshop, og sørg for at være til at komme i kontakt med. Ellers mister du kunder.

Se mere på Dansk Erhvervs hjemmeside.

*****