Bliver sundhed den nye skønhed? Vil klimabevidsthed styre vores forbrug? Skal skønheden komme indefra eller udefra?
Her kommer mine bud på spændende trends på vej ind i det nye årti. Vi tager én ad gangen, og vi er i dag kommet til nr. 7.

Trend nr. 7: Skræddersyet skønhed

Du er noget særligt. Du køber produkter, som er lavet for din skyld. Og lige nøjagtigt til dit behov. Skønhedsprodukter til netop din hud. Sundhedsprodukter til lige præcis din krop – måske endda til selveste dit unikke DNA! Det er skræddersyet skønhed

Custumized beauty handler om alt fra personaliseret hudpleje, der er tilpasset den enkeltes mirobiom, til digital hjælp til valg af makeupfarver ved hjælp af AR (Augmented Reality) og AI (Artificial Intelligence). Du vil have produkter, der passer til dit personlige og individuelle behov og bevæger dig langt væk fra “one size fits all”-tanken og mere ind på HomeLab-tendensen, hvor du selv mixer og blander dine individuelle produkter derhjemme.

Og det skal være nemt at vælge, hvilken foundation eller læbestift, der klæder dig bedst. Og det uanset om det er nat eller dag, når du shopper. Nettet er altid åbent. Du får hjælp på din smartphone til at gå i det virtuelle makeup-prøverum, hvor du på et foto af dig selv afprøver makeup, hårfarve, ny frisure, ny kjole. You name it. Takket være kunstig intelligens kan du nu betjene dig selv via din mobiltelefon. Det er nemt, det er hurtigt, og der er udelukkende fokus på dig!

Eksempel: Kérastase Fusio-Dose er en behandling, der udføres hos frisøren, men med en efterfølgende fortsat behandling derhjemme som skræddersys til den enkelte kundes hårtype og hårtilstand. Fusio-Dose HomeLab kittet består af fem boostere med koncentrerede plejeformler og fire aktive ingredienser, som udvælges og skræddersys hos frisøren. Det giver 20 forskellige muligheder for at kombinere og tilpasse en behandling, der skræddersyes til den enkelte kunde

Læs mere om trenden her:

Se min artikel fra Fagbladet Kosmetik her:
Skræddersyet skønhed