Vi er i gang med 10 beauty trends på bloggen. Nr. 8 kommer her.

Trend nr. 8: Kønsneutrale produkter
Slut med at skelne mellem kvinde og mand. Især på duftmarkedet bliver produkterne mere og mere kønsneutrale – androgyne.

Dame- eller herredufte? Glem det. Du skal bare vælge den duft, du kan lide, og ikke skele til, hvem den henvender sig til.

Dufte lanceres som “dual gender”, “unisex” eller “omnisex”. Det gælder også andre produkter, fx plejeprodukter til ansigt og krop samt hårprodukter. Klinikkerne får besøg af både kvinder og mænd. Særligt inden for non-invasive skønhedsbehandlinger vokser antallet af mænd.

Eksempel: Maison Margiela Replica, Coffee Break henvender sig lige meget til mænd og kvinder. Inspirationen er kønsneutral, nemlig en kaffepause i en kaffebar.

Læs mere om trenden her:

Se Helle Forums artikel fra Fagbladet Kosmetik her:
Et mere intenst forhold ønskes

Se Helle Forums artikel fra Fagbladet Kosmetik her:
Køn er umoderne

Se Anne Absalonsens artikel fra Fagbladet Kosmetik her:
Fremtiden er androgyn