Annonce

Artikler

DEO-UPDATE

Om deodorant eller antiperspirant: de skal være effektive, men efter trenden også meget gerne ret så naturlige – hvilket bl.a. vil sige, at det typisk overlades til æteriske olier at modvirke den problematiske odeur. Mens noget af det seneste nye er at regulere bakteriefloraen med præbiotiske midler. Endelig er der den omdiskuterede ingrediens aluminium – hvordan står det lige til

Læs mere »

Overgangen, der varer ved

”Overgangsalder” eller ”menopause”, siger vi, og det får mange kvinder til at tro, at det er noget, der kun gælder en overgang eller en begrænset tid. Men sådan er det jo ikke. Begge ord dækker over en transformation fra en kendt til en ny, blivende og hidtil ukendt tilstand. Og når østrogenet daler i kroppen, reagerer huden, så det både

Læs mere »

Fremtiden er androgyn

Effektiv klinikhudpleje, avanceret hårpleje, målrettede, forskønnende kosttilskud og almen selvforkælelse, ja fremtiden på markedet for herreprodukter ser ud til at ramme et sted midt imellem maskulin og feminin tilgang til grooming. Midt i kønnenes frie fald ser vi nærmere på de største trends og årets første nyheder til både næse, hår, hud og krop. Den bedste nyhed der dog at

Læs mere »

Matas vil ikke spare sig til succes

I godt et år har Gregers Wedell-Wedellsborg været direktør i Matas. Sammen med et helt nyt lederteam for kæden så en ny og storstilet vækststrategi dagens lys i 2018. Fagbladet Kosmetik har talt med Gregers Wedell-Wedellsborg om fremtidsplanerne, og det kan du læse om i Anne-Dorte Mathiesens artikel her: Matas vil ikke spare sig til succes

Læs mere »

Fri for ‘fri for’

EU-landene er blevet enige om fortolkningen af udtrykket ”Fri for…”. En ny vejledning fra Kommissionen gør det klart med eksempler, hvad producenterne må anprise på et kosmetisk produkt. Det er i princippet gældende allerede nu, men producenter og leve randører har frem til den 1. juli 2019 til at justere og efterleve den ensartede fortolkning af ”Fri for…”. Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet

Læs mere »

Verdensmål for hverdagspionerer

FNs verdensmål for en bæredygtig frem tid for mennesker og planet skinner tydeligt igennem hele kosmetikindustrien. Både de store giganter og de mindre ildsjæle kigger på FN, når de kigger ind i krystalkuglen for at se, hvad forbrugeren vil have. Frisørbrands er helt i front på den bæredygtige, klimavenlige måde. Læs Anne Absalonsens artikel i Fagbladet Kosmetik her: Verdensmål for hverdagspionerer

Læs mere »

Køn er umoderne

…og visuelt står den på ensretning: det er det indre, der tæller! Denne indledning dækker heldigvis over noget, der er en del mere spændende, end det umiddelbart lyder. For selv om årets duftintroduktioner er noget af en androgyn omgang – det kan se ud, som om det ikke mere er helt på trend at være ”mand” eller ”kvinde”, men at det snarere begynder at

Læs mere »

Niacina-hvaffor-noget?

Niacinamid er en af tidens mest hypede ingredienser i hudpleje – både hvis du vil opnå en ensartet hudtone, mindre porer, fugt og udjævning af de fine linjer. Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Niacinamid

Læs mere »

Hvordan specialisering fører til øgede krav

Ved første øjekast kan det se ud som om, at markedet for skønhedsprodukter kun bevæger sig én vej, og det med lynets hast: Specialisering. Men er det nu også sådan, det forholder sig i virkeligheden? Vi ser nærmere på, hvad det egentligt er, der sker ude på hylderne, og på hvordan forbrugernes stigende krav (måske) kommer til at redde verden. Læs Julia Lahmes artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Hvordan

Læs mere »

Forførende, sexede femme fatale-farver

Dette efterår bliver makeuppen i forførende mørke farver, især markant mørke øjne, og de gennemgående farver er bourgogne og nude. Det lyder som to modsætninger, men de vil komplimentere hinanden og give et elegant og sofistikeret look. Læs Nina H. Kluges artikel fra Fagbladet kosmetik her: Forførende sexede femme fatale farver

Læs mere »
Annonce
Annonce