Annonce

Artikler

Alle gode gange SOL!

Efter fire elendige somre satser vi stærkt på solen i år. Skulle den kikse herhjemme, skinner den heldigvis altid et andet sted, så vi kan få glæde af alle de nye solnyheder. Nye, vandige konsistenser, lommestørrelser og gennemgranskede ingredienser præger feltet, der tegner til at blive det hidtil  største selvbrunerår. Det skal nemlig være nemt at være sikker, og der skal være sikkerhed for kulør uanset, hvad vejret vil. Læs

Læs mere »

Probiotik: et elastikbegreb, det kræver øvelse at mestre

”Probiotisk hudpleje” tegner næsten til at blive det nye sort, det probiotiske er en af tidens helt store tendenser også inden for hudplejen. Problematisk er bare, at de færreste er helt klar over, hvad ”probiotisk” egentlig dækker over, endsige at det kan dække over ganske forskellige ting. Derved kan man nemt komme til at sammenligne produkter, der er lige så forskellige som æbler og, lad os sige citroner. Derfor kommer

Læs mere »

Blåt lys, blålys og blåt til lyst…

De er fulde af energi, de danner masser af frie radikaler, og din smartphone, din tablet og din computer sender dem lige i synet på dig, hver gang I er i kontakt. Det handler om HEV-strålerne (High Energy Visible), den blå del af det synlige lys, der ligger bag fænomenet Screen Light Ageing. Nogle ser det som et nyt ældningens skrækscenarie. Men har det

Læs mere »

Hvad skal det te’ for?

Vi ser flere og flere teer snige sig ind i skønhedens verden. Enten som hele serier, nogle distributører tager ind som en del af deres sortiment, eller som målrettede, skønhedsfremmende dele af et hudplejesortiment. Men hvad skal det te’ for? Læs Helle Forums artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Hvad skal det te for

Læs mere »

Smukke læber er silkebløde

Kender du det? Læberne skaller. Især om vinteren. Tørre hudflager må bare fjernes eller bides af med fortænderne. Små hudstykker vil absolut afsondres fra både over- og underlæbe, lige præcis når den smukke, knaldrøde læbestift skal sidde allerpænest til fest. Tørre læber er ikke det bedste grundlag for læbestift, og det kan give indtryk af, at man ikke smører og plejer læberne grundigt nok. Der er god grund til at tage

Læs mere »

Er du også forvirret? – kosttilskud og naturlægemidler

Markedet for kosttilskud og naturlægemidler er svært at navigere i. Lovlig og ulovlig markedsføring, reel eller manglende dokumentation, annoncer maskeret som redaktionelle artikler, lidt besynderlige anprisninger på produktet, brevkasser i ugeblade, anbefalinger fra venner og bekendte, fra celebrities, egne positive erfaringer, fagfolks negative holdning, eller det omvendte, myndighedernes restriktioner, EU-lovgivning osv. Det egentlig ganske simple valg om at tage et tilskud er blevet til en yderst

Læs mere »

C-vitamin: en gammel traver, der stadig kan løbe fra de fleste

C-vitamin. Det oser ikke ligefrem af high-tech og ”nyeste nyt” – nok det mest almindeligt kendte og mest udforskede af alle vitaminer. Alligevel står vi her med én enkelt ingrediens, der under sin hat samler nogle af de mest værdsatte talenter inden for hudpleje: øget kollagendannelse, pigmentkontrol/øget glød, antioxidant-effekt og antiinflammatorisk effekt. Læs Helle Forums artikel fra Fagbladet Kosmetik her: C-vitamin en gammel traver

Læs mere »

Alle cremers mødre

Af olie er du kommet… sådan kan siges om enhver creme. Først var (plante)olien, og så kom vand og emulgeringsmidler til… Derfor er det næppe forkert at kalde planteolier for hudplejens egentlige fundament. Læs Helle Forums artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Alle cremers mødre

Læs mere »

Mere Millenial, mindre mormor

Aldrig har markedet for selektiv kosmetik været mere komplekst end nu. De sundhedsfokuserede Millennials både udfordrer og inspirerer de store brands, mens Generation X stadig er dem, der har størst købekraft. Øvelsen er at kunne tale til både døtre og mødre, uden at miste sin egen identitet. Kosmetik har talt med nogle af de største hudpleje-brands om deres strategiske overvejelser, bedste lanceringer og nye kommunikationsformer.

Læs mere »

Den koreanske skønhed er kommet for at blive

K-beauty bølgen skyller ind over os nu. De vestlige lande tager imod de asiatiske skønhedsprodukter med begejstring. Det er nyt, det er spændende, det er sjovt og opfindsomt, og så er det frem for alt god kvalitet til lave priser. Læs Nina H. Kluges artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Den koreanske skønhed er kommet for at blive

Læs mere »
Annonce
Annonce