Annonce

Artikler

Titaniumdioxid – vi holder øje med udviklingen

Bilag III til Kosmetikforordningen ændres med virkning fra 1. oktober 2021, og det får betydning for visse anvendelser af titaniumdioxid, men i kosmetiske produkter vil det fortsat være tilladt uændret som UV-filter i solprodukter, men i regulerede mængder i pulver- og sprayform. Artikel fra Fagbladet Kosmetik september 2021 af Anne-Dorte Mathiesen (se artiklen i PDF-format her: Titaniumdioxid) Kan anvendes sikkert

Læs mere »

Greenwashing – holder den grønne anprisning vand?

Grøn er en populær anprisning, men den bliver ikke altid brugt rigtigt. Produkterne bliver af og til gjort grønnere og mere miljøvenlige end det, der reelt kan dokumenteres. Det er ikke altid med overlæg, men marketingafdelingen vil bare så gerne være grønnere og mere bæredygtig end de andre. Artikel fra Fagbladet Kosmetik september 2021 af Anne-Dorte Mathiesen (se artiklen i

Læs mere »

Vi frygter ikke Amazon

Virksomheder har forberedt sig længe på Amazons ankomst. Der er dog stadig rum for forbedring. Artikel fra Fagbladet Kosmetik februar 2021 af Ulla Abildtrup I efteråret åbnede verdens største nethandelsvirksomhed, Amazon, i Sverige. Amazon har også averteret efter dansk personale, og en åbning i Danmark er ventet inden længe. Analysevirksomheden Boston Consulting Groups spåede i december, at Amazon vil erobre

Læs mere »

Ultra-velkomne stråler

I dette land er vi gode til at længes efter solen om foråret. Men nok mere i år end nogensinde – efter måneders skrappe corona-restriktioner. For første gang i historien lader vi UV stå for UltraVelkomne. Vi skal nok vogte os for jer, hvis I til gengæld lover at give covid-19 en ordentlig svitser. Artikel fra Fagbladet Kosmetik maj 2021

Læs mere »

A-vitamin

A-vitamin – hudlægernes yndling, fordi der er grundig dokumentation for effekt. Men også et vitamin, der deler vandene, fordi virkninger hænger sammen med bivirkninger. Og seneste nyt: plantebaseret A-vitamin i form af ingrediensen bakuchiol ser ud til at give de typiske fordele mod rynker og pigmentering, men med bedre tolerance. Artikel fra Fagbladet Kosmetik februar 2021 af Helle Forum A-vitamin

Læs mere »

Kosmetologskolen bliver dansk anker for nordisk koncern

Med opkøbet af Kosmetologskolen CIDESCO etablerer den nordiske distributør Dermarome sig for alvor i Danmark. Hvad skal der ske i 2021? Det har Kosmetiks journalist Anne Jydby Absalonsen talt med salgs- og marketingchef Louise Gylvin om. Artikel fra Fagbladet Kosmetik nr. 1/2021 af Anne Jydby Absalonsen Efter et par forsøg kommer Louise Gylvin til syne på min skærm. Det vi

Læs mere »

Pilen peger fremad

Pil er en ingrediens til hudplejeprodukter, der er stigende efterspørgsel efter. Og det er ikke uden grund, for pilebarkekstrakt har mange gode og hudvenlige egenskaber. Fagbladet Kosmetik besøger den danske pileproducent Salixin, kigger ind i pileproduktionen og spadserer tur i pileplantagen i Nordjylland. En klar efterårsdag i november kører jeg til Tylstrup, der ligger nordenfjords, godt 20 km nord for

Læs mere »

Pas på for gamle kosmetikprodukter

Din makeup kan give hudproblemer, hvis produkterne ikke længere er så friske, som de burde være. Mette Schwartz Busk er kosmetolog hos nicehair.dk, og hun giver her 5 gode råd til, hvordan du får makeuppen til at holde længst muligt. Hvis du gemmer din makeup i lidt for lang tid, kan det få konsekvenser for din hud. “Selvom din makeup ser

Læs mere »

Glemmer vi det pHasale?

”Der er noget, hudplejebranchen ikke taler nok om”. Ordene kom fra Mette Skjærbæk, kvinden bag Karmameju, og fik denne skribent til at tænke, at ja, det har hun vist ret i. Går vi lidt og glemmer, hvor vigtig den rette pH-værdi er for en sund og velfungerende hud? Artikel fra Fagbladet Kosmetik (november 2020) – af Helle Forum Der er

Læs mere »

Ny professionel hårdivision vil gøre Norden grønnere

Først gik Revlon via Elizabeth Arden sammen med Sæther, nu gør en distributionsaftale med ZENZ Sæthers PRO Hair Division til Nordens nye, store spiller på markedet for professionel hårpleje. Grønt er gået fra niche til megatrend. Artikel fra Fagbladet Kosmetik (november 2020) – af Anne Jydby Absalonsen Da Revlon pr. 1. januar 2019 valgte Sæther Nordic som distributør af husets

Læs mere »
Annonce
Annonce