NiceHair, der i 2016 fik Egmont i ejerkredsen, forventer at lande et to-cifret millionoverskud for første gang i seks år. Nu er målet at omsætte for 1. mia. i 2025.

Beauty-onlineshoppen NiceHair fra Esbjerg har mere end fordoblet toplinjen på fire år. Og 2020 tegner til at blive websboppens bedste regnskabsår nogensinde med en omsætning på over 320 mio. kr. og et to-cifret millionoverskud.

Ifølge stifter og adm. direktør, Tonny Nielsen Bruun, har NiceHair kunnet vokse i et presset marked, mens de største i branchen har haft fokus på at få de fysiske butikker til at være lønsomme. “Det har vist sig at være smart i den her branche at være 100 procent digitale. Hvor vores konkurrenter har holdt fast i en anden struktur med fysiske butikker gennem lang tid, har der været plads til, at online-spillere som os kunne buldre afsted. Men jeg kan se, at flere af de store har bemærket vores vækst og lader sig kraftigt inspirere af os,” siger Tommy Nielsen Bruun, og fortsætter:

“Markedsanalysen lige nu siger, at danskerne har hungret efter forandring i et marked med få, store aktører. Vi omsatte for 150 mio. kr. i 2016. I år passerer vi 320 mio. Det er udtryk for, at der er plads til en spiller mere, som kan udfordre de store, fordi vi har enormt fokus på udbud, service og selvfølgelig skarpe priser.”

Næste mål er omsætning på 1 mio. kr. i 2025

I 2015 slankede NiceHair sit varesortiment og lagde en aggressiv vækst-strategi kaldet “Back to Beauty”. Virksomheden skal være bedst i beauty, som det hedder. Det indebærer alt fra varesortiment og rådgivning til levering og ikke mindst skarpe priser. Samtidig indførte man et nyt it-system i 2018 for at binde hele værdikæden bedre sammen.

Det har siden medført en årlig vækst på ca. 20 procent. “Vi fortsætter med at vokse og er positive omkring fremtiden,” siger Tonny Nielsen Bruun.

Nicehair.dk er med 150 medarbejdere og op mod 50.000 afsendte pakker hver måned en af Danmarks største onlineforhandlere af skønhedsprodukter.