Annonce

Artikler

Matas vil ikke spare sig til succes

I godt et år har Gregers Wedell-Wedellsborg været direktør i Matas. Sammen med et helt nyt lederteam for kæden så en ny og storstilet vækststrategi dagens lys i 2018. Fagbladet Kosmetik har talt med Gregers Wedell-Wedellsborg om fremtidsplanerne, og det kan du læse om i Anne-Dorte Mathiesens artikel her: Matas vil ikke spare sig til succes

Læs mere »

Fri for ‘fri for’

EU-landene er blevet enige om fortolkningen af udtrykket ”Fri for…”. En ny vejledning fra Kommissionen gør det klart med eksempler, hvad producenterne må anprise på et kosmetisk produkt. Det er i princippet gældende allerede nu, men producenter og leve randører har frem til den 1. juli 2019 til at justere og efterleve den ensartede fortolkning af ”Fri for…”. Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet

Læs mere »

Verdensmål for hverdagspionerer

FNs verdensmål for en bæredygtig frem tid for mennesker og planet skinner tydeligt igennem hele kosmetikindustrien. Både de store giganter og de mindre ildsjæle kigger på FN, når de kigger ind i krystalkuglen for at se, hvad forbrugeren vil have. Frisørbrands er helt i front på den bæredygtige, klimavenlige måde. Læs Anne Absalonsens artikel i Fagbladet Kosmetik her: Verdensmål for hverdagspionerer

Læs mere »

Køn er umoderne

…og visuelt står den på ensretning: det er det indre, der tæller! Denne indledning dækker heldigvis over noget, der er en del mere spændende, end det umiddelbart lyder. For selv om årets duftintroduktioner er noget af en androgyn omgang – det kan se ud, som om det ikke mere er helt på trend at være ”mand” eller ”kvinde”, men at det snarere begynder at

Læs mere »

Niacina-hvaffor-noget?

Niacinamid er en af tidens mest hypede ingredienser i hudpleje – både hvis du vil opnå en ensartet hudtone, mindre porer, fugt og udjævning af de fine linjer. Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Niacinamid

Læs mere »

Hvordan specialisering fører til øgede krav

Ved første øjekast kan det se ud som om, at markedet for skønhedsprodukter kun bevæger sig én vej, og det med lynets hast: Specialisering. Men er det nu også sådan, det forholder sig i virkeligheden? Vi ser nærmere på, hvad det egentligt er, der sker ude på hylderne, og på hvordan forbrugernes stigende krav (måske) kommer til at redde verden. Læs Julia Lahmes artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Hvordan

Læs mere »

Forførende, sexede femme fatale-farver

Dette efterår bliver makeuppen i forførende mørke farver, især markant mørke øjne, og de gennemgående farver er bourgogne og nude. Det lyder som to modsætninger, men de vil komplimentere hinanden og give et elegant og sofistikeret look. Læs Nina H. Kluges artikel fra Fagbladet kosmetik her: Forførende sexede femme fatale farver

Læs mere »

Kollagenets comeback

Kan man overhovedet sige mere om kollagen? Jo, for ny forskning peger på, at hydrolyseret kollagen bliver den nye, store ting, både som kosttilskud og som superingrediens i smørbar hudpleje. Læs Anne Absalonsens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Kollagenets comeback

Læs mere »

Vegan som bare fa’en

Er du ikke veganer, bliver du det sikkert snart. Veganisme tegner til at tage têten på det grønne skønhedsmarked, og kosttilskuddene følger godt med. Dem kan veganerne nemlig ikke undvære. Læs Anne Absalonsens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Vegan som bare faen

Læs mere »

Hår(d) kost

At hårets sundhed afspejler dine kostvaner, er intuitivt indlysende. Håret er det hurtigst voksende væv i kroppen, hvorfor det ligesom hud, negle og øjne afspejler din indre sundhedstilstand. Misrøgtes det indre, går det også ud over det ydre. Læs Jerk W. Langers artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Hård kost  

Læs mere »
Annonce
Annonce