I dag var jeg til Snapchat Fashion & Beauty event. Snapchat er måske et lidt overset medie i den danske forretningsverden, men hold øje med, hvad der sker, for Snapchat styrker sin tilstedeværelse i Danmark og har ansat Lars Bo Jeppesen som General Manager for Norden.

For mig var dagens øjenåbner, at Snapchat er så avanceret på AR (Augmented Reality), som de viste os på mødet. Snapchats opbygning med filtre og figurer gør faktisk platformens teknologi til en oplagt mulighed for at anvende AR som shopping-oplevelse. Snapchat kan fungere som fremtidens prøverum – og det gælder både mode og skønhed. Du kan fx prøve en læbestift eller få lagt en flot makeup ved at afprøve forskellige produkter på dit eget billede på skærmen. Teknologien er så langt fremme, at du kan prøve tøj og vende og dreje dig og se, hvordan det ser ud på dig både forfra og bagfra – alt sammen i en virtuel virkelighed på din smartphone-skærm. Det er bare om at gå i gang.

For mode- og skønheds-virksomheder giver det interessante muligheder for at vise sine produkter og selvfølgelig lave en shoppingmulighed, så produkterne bliver købt med det samme.

Lidt facts fra mødet:

  • 350 millioner mennesker bruger Snapchat hver dag
  • Over 250 millioner Snapchatters bruger AR linser 6 milliarder gange hver dag
  • Augmented Reality sætter mennesker – ikke produkter – i fokus ved shoppe-oplevelsen
  • 80% af de handlende har mere tiltro til deres køb efter at have brugt AR
  • 66% af forbrugerne er mindre tilbøjelige til at returnere deres varer, når de har brugt AR
  • 75% af alle 13-24 årige i over 20 lande er Snapchattere

 

Da jeg kom ind fra det isnende blæsevejr, var jeg så heldig, at den søde Make Up Store makeupartist tilbød mig en lille quick-makeover …IRL (In Real Life og ikke virtuelt, så jeg gik derfra med flot makeup) Tak for det Make Up Store!

***

Tags:

Relaterede

Annonce
Annonce