Matas har købt Miild

Matas har nu købt 100% af aktierne i Miild A/S, som kommer til at indgå i datterselskabet Kosmolet A/S.

Makeup- og hudplejemærket Miild blev stiftet i 2015 af Tanja Largré og Tine Svendsen, der ville skabe et anderledes og kreativt skønhedsunivers uden at belaste mennesker eller natur. Alle Miilds produkter er derfor certificeret af både Allergy Certified, EcoCert og Svanemærket. De to stiftere er begge makeupartister og lider af allergi. Tanja Largré fortæller: “Allergi har altid været et vilkår for mig. Jeg er multiallergiker og lider af atopisk eksem. Siden første gang jeg prøvede makeup, har jeg derfor savnet et brand som Miild. Som makeupartist har jeg mødt mange medallergikere, der søger efter et trygt alternativ.”

Jakob Marum, adm. dir. i Kosmolet A/S

I 2020 købte Matas 40% af aktierne i Miild A/S og har netop købt resten af aktierne og dermed overtaget virksomheden 100%. Miild indgår fremover som selvstændigt brand i Kosmolet A/S, der er den Matas-ejede virksomhed bag Nilens Jord. Adm. direktør i Kosmolet, Jakob Marum, ser frem til at byde Miild velkommen: “Jeg har den største respekt for det, Tine og Tanja har skabt, og jeg har fulgt dem fra sidelinjen, fra de startede. Deres idé er helt unik, og potentialet er stort. Samtidig passer de perfekt ind som “søster brand” til Nilens Jord, der deler mange af de grundlæggende tanker med Miild, men som alligevel er et helt andet mærke.”

Den fulde overtagelse af Miild indgår i Matas’ strategi om at udvikle og eksportere innovative danske beauty brands til nye markeder.

Stifterne af Miild: Tanja Largré og Tine Svendsen

Trods Miilds hurtige succes er det en udfordring som opstartsvirksomhed at udvikle produkter, der lever op til nogle af markedets mest krævende certificeringer inden for allergi og miljø. “Vores produkter er blandt de reneste og mest sikre på markedet, og produktudvikling kræver derfor virkelig mange ressourcer. Med Matas som ejer er det nu blevet lettere for os at fortsætte vores vækstrejse i både Danmark og i udlandet,” udtaler Tine Svendsen.

Miilds produkter sælges i dag i cirka 300 butikker i Europa og følges af et stort community af forbrugere.

 

 

 

***

Tags:

Relaterede

Annonce
Annonce