Foto: COO Lise Ryevad, Matas

Matas har indgået et partnerskab med Novozymes om at producere kosttilskudsprodukter, og de første produkter lanceres denne sommer.

Matas styrker indsatsen på kosttilskudsområdet og vil i samarbejde med Novozymes’ forretningsenhed for helsekostprodukter, Novozymes OneHealth, tilbyde en række nye kosttilskudsprodukter, og det første bliver lanceret og solgt på matas.dk og i Matas’ 262 fysiske butikker i løbet af sommeren 2021.

Målet med partnerskabet er at udvide Matas’ portefølje inden for et hastigt voksende sundheds- og helsemarked for blandt andet kosttilskud gennem en række innovative og klinisk dokumenterede produkter til forbrugerne, skriver Matas i en pressemeddelelse i dag.

“Under Coronapandemien er det blevet tydeligt, at danskerne ser Matas som deres foretrukne sundhedsplatform, når det gælder gode råd og forebyggende sundheds- og helseprodukter. Derfor er det også vigtigt, at vi bliver ved med at styrke vores udvalg af fx kosttilskud, og partnerskabet med Novozymes er et afgørende skridt på vejen,” siger Matas’ CCO Lise Ryevad.

Novozymes’ forretningsenhed OneHealth udvikler helse- og sundhedsprodukter og har erfaring inden for enzymer og gavnlige bakterier. “Matas er en vigtig aktør på det danske marked for helse- og sundhedsprodukter, og vi er glade for at være med til at udvikle innovative kosttilskudsprodukter med udgangspunkt i klinisk forskning til danskerne. Med deres unikke profil og stærke platform er Matas en naturlig og vigtig samarbejdspartner for Novozymes OneHealth,” siger Ulrich Irgens, Vice President i Novozymes OneHealth.

Gennem partnerskabet med Matas får Novozymes adgang til anonymiserede brugerindsigter fra de ca. 1,6 mio. danskere, der er medlemmer og handler via loyalitetsprogrammet Club Matas. Den viden kan bruges som en central del af udviklingen af flere skræddersyede sundhedsfremmende produkter.