…det er titlen på en ny omfattende trendrapport om fremtidens forbrugere og detailhandel udarbejdet af pej gruppen for Fonden af 1. oktober 1959. Det er spændende læsning, som vil interessere alle med relation til detailhandelen.
Jeg er blevet interviewet af Louise Byg Kongsholm fra pej gruppen og er glad for at have kunnet bidrage til rapporten med mine synspunkter. I rapporten taler jeg blandt andet om kosttilskud, functional food og inner beauty – set i relation til relevansen for dagligvarebranchen.
Forbrugerne har bevæget sig fra at fokusere på fysisk sundhed til en mere holistisk tilgang, hvor det handler om generel wellbeing, og det omfatter både den fysiske sundhed, men også mentalt velvære samt beauty, hvor forbrugere søger at spise og drikke sig sunde og smukke. Vi forstår også sammenhængen mellem et sundt og afbalanceret indre (fysisk og mentalt) og et smukt ydre, hvilket blandt andet den store interesse for pro-, præ- og postbiotika for et stærkere mikrobiom vidner om.
Endvidere taler vi om convenience, herunder hybridtilskud og foodification, samt det store udvalg af formater inden for kosttilskud, herunder vingummier, pulvere, stickere, snackbarer, mundsprays, shots, sugetabletter, tyggegummi m.m.
Har du lyst til at dykke ned i trends og forventninger til fremtidens dagligvarehandel, så læs rapporten her: FREMTIDENS DAGLIGVAREHANDEL
Opdragsgivers formål
Fonden af 1. oktober 1959 har blandt andet til formål at sikre beslutningstagerne i dansk dagligvarehandel et seriøst grundlag for i tide at tage højde for de forbrugertrends og de teknologiske tigerspring, som påvirker detailhandelsudviklingen – og dermed også kravene til en på alle måder effektiv dagligvarehandel.
***