Parfumer og hårpleje topper ønskesedlerne

Vi nærmer os jul, og mange er i gang med at lave ønskesedler – og rigtig mange bruger Ønskeskyen til det. Ønskeskyen rapporterer om parfumer og hårpleje som danskernes topønsker.

En kortlægning af danskernes juleønsker foretaget af Ønskeskyen fortæller, at der i Danmark er registreret knap 10 millioner ønsker på blot én måned her op til jul. Ønskeskyens app er p.t. den 6. mest downloadede på App Store i Danmark lige nu.

I Danmark har Ønskeskyen 3,5 millioner registrerede brugere, og den seneste måned har Ønskeskyen observeret ikke færre end 304.091 nye danske ønskelister og 9.780.592 nye ønsker.

De mest ønskede ting på Ønskeskyen lige nu
Målingen, der fokuserer på de fire kategorier: drenge og piger (<18 år) samt mænd og kvinder (>18 år), dækker ikke kun Danmark, men også Norge og Sverige. Målingen viser følgende kategorier som topønsker:

 

Drenge DK:

Fashion (Streetwear)

Piger DK:

Smykker (ringe, øreringe, armbånd)

Mænd DK:

Parfumer

Kvinder DK:

Hårpleje (særlig Kérastase)

Drenge NO:

Gaming/spil

Piger NO:

Makeup (setting spray, bronzer, blush)

Mænd NO:

AirPods

Kvinder NO:

Makeup (Setting spray, bronzer, blush)

Drenge SE:

Hoodies

Piger SE:

Makeup (setting spray, bronzer, blush)

Mænd SE:

Sportssokker fra Nike

Kvinder SE:

Boligartikler

 

Sådan adskiller danskernes ønsker sig fra nabolandenes
Ønskeskyens kortlægning viser, at danskerne forbinder julen med forkælelse og personlig pleje: Mens pigerne går efter smykker og mændene efter parfume, topper hårpleje- og kosmetik-ønskerne hos danske kvinder. Selv drengene, der tidligere har ønsket sig spil og gadgets, har i år fokus på fashion og personlig stil, hvor streetwear er en populær vinder.

I Norge fylder gaming mere på ønskelisterne hos hankønnet, mens hunkønnet også har fokus på pynt og pleje. I Sverige er trenden dog helt anderledes: her handler det om æstetik og indretning, hvor svenske kvinder ønsker sig boligartikler, og mændene sportssokker fra Nike, som for mange igen er blevet et stil-statement.

“Man kan sige, at danskerne i høj grad gør ønskelisten til et spejl af hverdagen: Vi vil gerne have det rart og samtidig føle, at vi gør noget for os selv. Hvor norske drenge og mænd tænker mere praktisk, og svenske piger og kvinder mere æstetisk, tænker danskerne mere forkælelsesbetonet på tværs af køn,” lyder det fra Casper Ravn-Sørensen, Chief Growth Officer hos Ønskeskyen.

 

Om Ønskeskyen:
Efter at være blevet grundlagt i 2015 af det danske postvæsen PostNord, er ønskeskyen i dag et uafhængigt og privatejet tech-selskab, der er betroet af millioner af brugere verden over på tværs af alle generationer til at opfylde hundretusindvis af ønsker hver eneste dag og i alt flere end 12 millioner ønskelister til dato. Med næsten 1 ud af 2 danskere som brugere er Ønskeskyen ikke blot markedsleder og kategori-ejer i Danmark, men et Social Shopping-fænomen, der spreder sig hastigt over hele verden med missionen: “fixing gifting”.

 

***

 

Tags:

Relaterede

Annonce
Annonce