Online-universet Zalando vil fremover sælge Sephoras varer på nettet til europæiske kunder.

Sephora indgår et langsigtet strategisk samarbejde med Zalando om udvikling af Sephoras online beauty-forretning. Flere tusinde skønhedsprodukter fra mere end 300 selektive mærker hos Sephora bliver fremover tilgængelige for Zalandos millioner af online-kunder. Samarbejdet starter i Tyskland i 4. kvartal 2021 og vil derefter blive udrullet i resten af Europa fra 2022.

Zalando, Europas førende mode- og lifestyle-onlineplatform, og Sephora, verdens førende prestige beauty-forhandler, har netop annonceret, at de har underskrevet et strategisk partnerskab, som har til formål at skabe den ultimative online prestige beauty platform for Zalandos millioner af kunder og genopfinde måden at shoppe beauty på.

Store forventninger
David Schneider, Zalando Co-CEO, udtaler: “Beauty udgør en kæmpe og meget spændende mulighed for os, og online beauty markedet er stadig meget uudnyttet i Europa. Som en one-stop destination for mode og livsstil ønsker vi at inspirere Zalandos kunder til at finde de perfekte valg inden for mode og skønhed på ét sted og samtidig give vores brand partnere en platform til deres digitale succes. Vores partnerskab med Sephora – mange beauty-fans’ foretrukne indkøbssted – vil højne beauty-udbuddet for vores kunder og give dem mulighed for at shoppe de mest eftertragtede og eksklusive skønhedsmærker, mens de har glæde af Zalandos uovertrufne og bekvemme kundeoplevelser.”

Martin Brok, Sephoras President og CEO, tilføjer: “50 år efter åbningen af vores første butik, disrupter Sephora igen det selektive beauty-marked ved at gå sammen med Zalando om at skabe den ultimative online prestige beauty platform for Zalandos 42 millioner aktive kunder. Dette partnerskab er udtryk for vores ambition om til stadighed at være innovative for at tilfredsstille vores kunders behov bedre en nogen anden. Zalando, som i dag er den mest succesfulde online fashion platform i Europa, er den perfekte partner for os i vores bestræbelser på konstant at inspirere vores kunder. Ved at bringe mode, accessories og selektiv beauty under ét tag kan vi tilbyde de bedste muligheder for at “look great and feel great” i et unikt prestige miljø. Partnerskabet er et afgørende skridt i vores europæiske vækststrategi og illustrerer vores vision for fremtidens Beauty og Retail.”

Sephora og Zalando i tal
Sephora har globalt 2.000 butikker i 35 lande, herunder 1.000 butikker i Europa, og fører flere tusinde skønhedsprodukter fra mere end 300 prestige-mærker.

Zalando har mere end 4.000 mode og livsstils-mærker og 42 millioner aktive kunder fordelt på 20 markeder i Europa.