I dag er vi kommet til trend nr. 9 i føljetonen om 10 beauty trends i 2020’erne.

Trend nr. 9: Gennemsigtighed
Den engagerede forbruger forventer transparency – gennemsigtighed – og vil vide alt om produktet, lige fra hvilke råvarer, der indgår, til høst, forarbejdning, produktion, distribution og detailhandel. The skintellectuals er supervidende forbrugere, som ved nøjagtig hvilke ingredienser de vil have i deres hudplejeprodukter, og i hvilken mængde.

Når du køber et produkt, vil du fremover kræve at vide mest muligt om producenten, kende til virksomhedens værdier og kunne stole på, at den historie, der bliver fortalt om produktet, er sand. Du vil ikke lade dig vildlede af forblommede ord og anprisninger. Det får nu producenterne til at tænke mest mulig information ind i produktets emballage.

Eksempel: The Ordinary er et skoleeksempel på, hvordan man kan fortælle forbrugeren, hvad produktet indeholder, alene ved at lade det indgå i produktets navn. På The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% er ingredienslisten rykket fra bagsiden til forsiden af produktet.

Eksempel: I spa-huset Beauty Avenue på Frederiksberg i København har Stella Nisreen Kanaan åbnet The Nauthy Alchemists Apothecary Lab, hvor Stella selv udvikler, blander og tester sine produkter bag en stor glasfacade lige ud til spa-husets venteværelse, så alle kunder kan følge med – og i øvrigt også komme på workshops hos Stella og være med og lære mere om produktudviklingen. Det er åbenhed og gennemsigtighed!

 

Læs mere om trenden her:

Se Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet Kosmetik her:
Fri for fri for