Alle Garniers produkter – over hele verden – er nu officielt godkendt af Cruelty Free International under Leaping Bunny-ordningen. 

Garnier er et af de største, globale brands, som Cruelty Free International nogensinde har godkendt under Leaping Bunny-ordningen, og det er et kæmpe skridt, ikke kun for Garnier, men for skønhedsindustrien som helhed.

Leaping Bunny kræver, at brands metodisk finkæmmer hele deres forsyningskæde, herunder alle råvarer og ingredienser, for at sikre, at der ikke udføres dyreforsøg. Godkendelsen skal gives til alle brandets færdige produkter – enkeltprodukter kan ikke godkendes isoleret.

Garnier skulle derfor sikre sig erklæringer fra mere end 500 leverandører, der indkøber mere end 3.000 forskellige ingredienser fra hele verden. I mange måneder har Garnier og Cruelty Free International arbejdet sammen for at sikre denne dokumentation, samt sikre, at hvert produkt i Garniers globale portefølje officielt kan vise Cruelty Free International Leaping Bunny-logoet – det universelt anerkendte cruelty free-mærke.

Adrien Koskas, Garnier Global Brand President, udtaler: “Garnier har siden 1989 forpligtet sig til en verden uden dyreforsøg. At blive officielt godkendt af Cruelty Free Internationals Leaping Bunny-ordning er en reel milepæl og har altid været en vigtig de af vores Green Beauty-mission. I dag tager Garnier endnu et skridt i retning af at blive et fuldt engageret, bæredygtigt, gennemsigtigt brand, der leverer Green Beauty til os alle.”

Michelle Thew, Cruelty Free International CEO supplerer: “Garnier er et globalt brand kendt af alle. At arbejde sammen med dem for at standse dyreforsøg i kosmetikbranchen og erklære dem officielt godkendt i henhold til Cruelty Free International Leaping Bunny-ordningen er en reel milepæl. Det har taget mange måneder, men Garnier har flittigt gennemgået alle leverandører og kilder, og vi er helt sikre på resultaterne.”

Garniers melding kommer i et skelsættende år for brandet. I 2020 annoncerede Garnier deres Green Beauty-initiativ, en komplet og helhedsorienteret tilgang til bæredygtighed, der transformerer alle faser af Garniers værdikæde og reducerer brandets miljøpåvirkning.


Nøglefakta om Garnier

* Sælges i 64 lande

* 1,8 milliarder produkter produceret hvert år

* Nøglemål for 2025:

– ingen jomfruplast, hvilket sparer 37.000 tons jomfruplast årligt

– CO2-neutrale industrianlæg, med 38.596 tons ækvivalent CO2-emissioner, der allerede er sparet gennem øget brug af vedvarende energi

– 100% plastemballage genanvendelig, genbrugelig eller komposterbar i 2025


Om Cruelty Free International

Cruelty Free International er den førende organisation, der arbejder for at skabe en verden, hvor ingen ønsker eller mener, at de er nødt til at eksperimentere på dyr. Deres dedikerede team er eksperter inden for deres områder og kombinerer prisbelønnede kampagner, politisk lobbyvirksomhed, videnskabelig og juridisk ekspertise og virksomhedsansvar. De uddanner, udfordrer og inspirerer andre mennesker over hele verden til at respektere og beskytte dyr. De undersøger og afslører virkeligheden for dyr i laboratorier. De udfordrer beslutningstagere til at gøre en positiv forskel for dyr, og kæmper for bedre videnskab og en verden uden dyreforsøg.