Annonce

Artikler

Kosmetikbranchen og den nye emballagelov

Ny lovgivning i EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Af Klaus Ulrik Mortensen Kosmetikprodukter er kendt for lækker og eksklusiv emballage, men nu stilles der nye krav til producenterne af emballage. Producentansvaret for emballage i Danmark træder i kraft den 1. juli 2025, men allerede fra april 2024 har de omfattede virksomheder pligt til at registrere sig

Læs mere »

Vi vil også have koreansk ”gwang” i Danmark

#reklame Det er efterhånden ingen hemmelighed, at de koreanske film- og popstjerner har en helt anden tilgang til hudpleje og skønhedsprodukter, end vi kender det fra den vestlige verden. Og med K-Beautys stigende popularitet i resten af verden var det bare et spørgsmål om tid, før koreanske skønhedsprodukter også kom til Danmark. Hvad mange danskere måske ikke ved er, at

Læs mere »

Dermatological Beauty – et fokus på hud og sundhed

Derma-hvaffor-noget? Dermatological Beauty er den nyeste betegnelse for skønhedsprodukter med målrettet støtte og hjælp til huden, som er udviklet i samarbejde med og anbefales af dermatologer. Alt, hvad der begynder med ”derma” har noget med hud at gøre. Dermatologi er: Læren om hudens struktur, funktioner og sygdomme (samt betegnelsen for et lægevidenskabeligt speciale). Dermatologisk skønhed tager altså afsæt i pleje

Læs mere »

Ny strategi for Exuviance Professional og Neostrata

#reklame HBS Nordic arbejder med en ny strategi for de to mærker Exuviance Professional og Neostrata. Neostrata har tidligere udelukkende kunnet købes hos læger og hudlægeklinikker, men vil fremadrettet også blive forhandlet hos hudplejeklinikker. Neostrata er søstermærke til Exuviance Professional og kommer i løbet af 2024 til at erstatte Exuviance Professional hos kosmetiske klinikker og kosmetologer. Exuviance kan fortsat købes

Læs mere »

Når du trænger til snacks

Vi kender det alle sammen: jeg trænger til lidt sødt eller har lyst til at snacke. Så hvorfor ikke skyde genvej og gøre dine cravings lidt sundere.  Gør snacking til et indskud på din velværekonto ved at hoppe med på en af disse to nyere lanceringer på markedet: Sugar Cut Gummies New Nordic har lanceret et nyt kosttilskud, der skal

Læs mere »

Beauty-kosttilskud er kommet for at blive – DEL 2

Ispinde med kollagen: opskrift på vildnord.com De globale tal viser med al tydelighed, at kategorien for skønheds-kosttilskud er i konstant vækst. Denne del af beauty-markedet bliver større og større. I del 1 skrev vi om beauty-kosttilskudsmarkedet. I del 2 ser vi nærmere på functional food og trends på markedet. FUNCTIONAL FOOD Antonio Vandrell, marketing director hos Bioiberica fortæller om vækst

Læs mere »

Beauty-kosttilskud er kommet for at blive – DEL 1

De globale tal viser med al tydelighed, at kategorien for skønheds-kosttilskud er i konstant vækst. Denne del af beauty-markedet bliver større og større. Inner Beauty, Beauty Inside Out, Beauty From Within, Beauty Supplements… ja, kært barn har mange navne. I denne artikel kalder vi det beauty-kosttilskud, og det dækker over mange typer kosttilskud, herunder – det nok allervigtigste for huden

Læs mere »

Kollagen og hyaluronsyre topper inner beauty

Markedet for inner beauty er kommet til et punkt, hvor kollagen og hyaluronsyre overstiger forbruget af vitaminer og mineraler inden for skønhedssegmentet. Det internationale magsin ”The World of Food Ingredients” fortæller om kollagens og hyaluronsyres status på inner beauty markedet. Vi bringer highlights her krydret med egne eksempler på kollagen i forskellige formater. De fleste af billederne har jeg selv

Læs mere »

Spændende nyt under solen

Rundt omkring i verden dukker der sjove, nye solbeskyttelsesformater op. Men det er ikke alt sammen skæg og ballade. Der er også ny forskning, der viser, at UV-filtre kan have en positiv effekt på hudens mikrobiom. Og hvilke nye produkter er der kommet på det danske marked i år? Det ser vi nærmere på her i artiklen. ’Funscreen’ er blevet

Læs mere »

Foodification af beauty

Kosttilskud – i skønhedsverdenen kaldet ’inner beauty’ – kommer i mange forklædninger, og vi ser stadig nye formater komme ind på markedet. Flere og flere føde- og drikkevarer gør det muligt at spise og drikke sig smuk – det kaldes ’foodification af beauty’. Det internationale magasin ”The World of Food Ingredients” gør status på udviklingen af inner beauty i nye

Læs mere »
Annonce
Annonce