Annonce

Artikler

Når huden driller

Akne, bumser eller ”bare” hudorme – det er rigtig øv! Det findes i mange grader, og kan være så slemt, at det virker socialt isolerende. Men der er heldigvis hjælp at hente. Akne og uren hud er en hudtilstand, hvor hudens talgkirtler producerer for meget talg, som sammen med døde hudceller ender med at tilstoppe hudens porer. Nogle gange stopper

Læs mere »

Glem al hypen – sådan får du glæde af AI i hverdagen

Af Jonathan Løw, serie-iværksætter og foredragsholder om jordnær AI AI  (Artificial Intelligence = kunstig intelligens) er på manges læber, men som erfaren AI-iværksætter synes jeg også, at det, der kommer ud af de selvudnævnte eksperters munde, kan have en tendens til at blive lidt ’Kejserens nye klæder’-agtigt. Der er ingen grænser for, hvad AI kan og kommer til at forandre,

Læs mere »

Solvaner og præferencer

Der er kommet nye tal for både danskernes og amerikanernes solvaner og solprodukt-præferencer. Det nye buzzword er ’sunxiety’. Og det står noget i modsætning til den negative tendens – antisolcremebevægelsen – vi har set her i sommer. Antisolcremebevægelsen har spredt budskaber på sociale medier om, at det er indholdsstofferne i solcreme, der giver kræft. Men, som det fleste nok ved,

Læs mere »

Kosmetikbranchen og den nye emballagelov

Ny lovgivning i EU tvinger kosmetikproducenter til at tage stilling til emballagen. Af Klaus Ulrik Mortensen Kosmetikprodukter er kendt for lækker og eksklusiv emballage, men nu stilles der nye krav til producenterne af emballage. Producentansvaret for emballage i Danmark træder i kraft den 1. juli 2025, men allerede fra april 2024 har de omfattede virksomheder pligt til at registrere sig

Læs mere »

Vi vil også have koreansk ”gwang” i Danmark

#reklame Det er efterhånden ingen hemmelighed, at de koreanske film- og popstjerner har en helt anden tilgang til hudpleje og skønhedsprodukter, end vi kender det fra den vestlige verden. Og med K-Beautys stigende popularitet i resten af verden var det bare et spørgsmål om tid, før koreanske skønhedsprodukter også kom til Danmark. Hvad mange danskere måske ikke ved er, at

Læs mere »

Dermatological Beauty – et fokus på hud og sundhed

Derma-hvaffor-noget? Dermatological Beauty er den nyeste betegnelse for skønhedsprodukter med målrettet støtte og hjælp til huden, som er udviklet i samarbejde med og anbefales af dermatologer. Alt, hvad der begynder med ”derma” har noget med hud at gøre. Dermatologi er: Læren om hudens struktur, funktioner og sygdomme (samt betegnelsen for et lægevidenskabeligt speciale). Dermatologisk skønhed tager altså afsæt i pleje

Læs mere »

Ny strategi for Exuviance Professional og Neostrata

#reklame HBS Nordic arbejder med en ny strategi for de to mærker Exuviance Professional og Neostrata. Neostrata har tidligere udelukkende kunnet købes hos læger og hudlægeklinikker, men vil fremadrettet også blive forhandlet hos hudplejeklinikker. Neostrata er søstermærke til Exuviance Professional og kommer i løbet af 2024 til at erstatte Exuviance Professional hos kosmetiske klinikker og kosmetologer. Exuviance kan fortsat købes

Læs mere »

Når du trænger til snacks

Vi kender det alle sammen: jeg trænger til lidt sødt eller har lyst til at snacke. Så hvorfor ikke skyde genvej og gøre dine cravings lidt sundere.  Gør snacking til et indskud på din velværekonto ved at hoppe med på en af disse to nyere lanceringer på markedet: Sugar Cut Gummies New Nordic har lanceret et nyt kosttilskud, der skal

Læs mere »

Beauty-kosttilskud er kommet for at blive – DEL 2

Ispinde med kollagen: opskrift på vildnord.com De globale tal viser med al tydelighed, at kategorien for skønheds-kosttilskud er i konstant vækst. Denne del af beauty-markedet bliver større og større. I del 1 skrev vi om beauty-kosttilskudsmarkedet. I del 2 ser vi nærmere på functional food og trends på markedet. FUNCTIONAL FOOD Antonio Vandrell, marketing director hos Bioiberica fortæller om vækst

Læs mere »

Beauty-kosttilskud er kommet for at blive – DEL 1

De globale tal viser med al tydelighed, at kategorien for skønheds-kosttilskud er i konstant vækst. Denne del af beauty-markedet bliver større og større. Inner Beauty, Beauty Inside Out, Beauty From Within, Beauty Supplements… ja, kært barn har mange navne. I denne artikel kalder vi det beauty-kosttilskud, og det dækker over mange typer kosttilskud, herunder – det nok allervigtigste for huden

Læs mere »
Annonce
Annonce