Annonce

Artikler

Kollagenets comeback

Kan man overhovedet sige mere om kollagen? Jo, for ny forskning peger på, at hydrolyseret kollagen bliver den nye, store ting, både som kosttilskud og som superingrediens i smørbar hudpleje. Læs Anne Absalonsens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Kollagenets comeback

Læs mere »

Vegan som bare fa’en

Er du ikke veganer, bliver du det sikkert snart. Veganisme tegner til at tage têten på det grønne skønhedsmarked, og kosttilskuddene følger godt med. Dem kan veganerne nemlig ikke undvære. Læs Anne Absalonsens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Vegan som bare faen

Læs mere »

Hår(d) kost

At hårets sundhed afspejler dine kostvaner, er intuitivt indlysende. Håret er det hurtigst voksende væv i kroppen, hvorfor det ligesom hud, negle og øjne afspejler din indre sundhedstilstand. Misrøgtes det indre, går det også ud over det ydre. Læs Jerk W. Langers artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Hård kost  

Læs mere »

Fra klik til butik

E-handlen har revolutioneret shopping, som vi kendte til den for bare få år siden, men frygten for, at online-shoppingen skal slukke og lukke helt for salget af varer fra de fysiske butikker i ’den virkelige verden’ er overdrevet. Nu går tendensen faktisk den anden vej, og online-butikker åbner fysiske butikker – vi går fra klik til butik – fra webadresse til gadeniveau. Læs Anne-Dorte Mathiesens

Læs mere »

Digitalt optimeret

Det er ikke et nyt makeupfilter til Instagram eller Snapchat, vi taler om. Det er digital optimering af et brands e-handel. Nethandlen med produkter til personlig pleje stiger stadigt, og forbrugerne – især de unge – har kanonhøje forventninger til både pris, vilkår og udvalg på nettet. Og det er nu regel nr. 1 i detailhandlen, at kundernes forventninger til lethed og udvalg blot vil fortsætte med at stige. Læs

Læs mere »

Tidens beauty trends ifølge Danish Beauty Award

Som i så mange andre brancher er trendlandskabet i skønhedsbranchen under konstant forandring. Alle elementer af, hvordan vi bruger og forbruger kosmetikprodukter, er til konstant forhandling: Fra farver og teksturer, til funktion, formidling og hvor og hvordan vi ønsker at købe de produkter, vi ikke kan leve uden. Fra Inner Beauty til kompetent stillingtagen til overfladen. Dommerpanelet i Danish Beauty

Læs mere »

Nu kan du købe makeup med Den Blå Krans

Endelig kan danskere med allergi, eller danskere som ønsker at forebygge allergi, føle sig trygge ved deres valg af makeup. Nu er det muligt at købe makeup med allergimærket Den Blå Krans. Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Den blå krans

Læs mere »

Cool kul

Kul er den nye superingrediens, vi ikke kommer uden om i kosmetik. Hvordan virker det, hvis det virker, og hvor kommer det nu lige fra? Det skal åbenbart være helt sort, før det bliver helt rent. Læs Anne Absalonsens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Cool kul

Læs mere »

masKer

Med stort K hitter “masKer” inspireret af K-beauty især som single-shots, pænt og brugervenligt pakket ind i portioner. Maskerne, som efterhånden har modnet fra hype til hurtigt voksende kategori, er ikke kun kommet for at blive, de knopskyder med nye ingredienser, metoder og anvendelsesområder. Multimasking fortsætter, og så står hybriderne stærkt lige nu. Læs Anne Absalonsens artikel fra Fagbladet Kosmetik her: masKer

Læs mere »

Danish Beauty Award 2018 – og vinderne er…

Den 20. april løb Danish Beauty Award 2018 af stablen i Tivoli Congress Center i København. Den festlige aftens værter var Rasmus Bjerg og Hella Joof, som guidede aftenens gæster igennem de 32 priser til skønhedsbranchens bedste produkter, behandlinger og steder. Her kan du se alle de nominerede og hvem, der vandt: DBA 2018

Læs mere »
Annonce
Annonce