Beiersdorf har bæredygtighed i centrum med ambitiøse mål for 2045

Advertorial.

Hos Beiersdorf, der står bag ikoniske mærker som NIVEA og Labello, er bæredygtighed en topprioritet: så udover at blive ledende inden for hudpleje – vil Beiersdorf også være pionerer, når det kommer til klimahandling.

Bæredygtighed i centrum
Beiersdorf har annonceret sit ambitiøse mål om at opnå Net Zero drivhusgasemissioner inden 2045. Dette betyder en reduktion af emissioner med 90% i hele værdikæden (sammenlignet med 2018). Klimahandling er en central del af virksomhedens bredere bæredygtighedsstrategi, “CARE BEYOND SKIN”, hvor virksomheden ikke kun vil udvikle produkter, der er gode for huden, men også bedre for planeten. Dette henfører til Beiersdorfs ambition om at være førende i sin branche, når det kommer til klimahandling.

Beiersdorf er allerede godt på vej i den ellers langsigtede vision. Dette fremhæver den nordiske Country Manager Amy Chapman sammen med vigtigheden af virksomhedens transformation: “At reducere emissioner er afgørende for en bæredygtig fremtid. Ved udgangen af 2023 har Beiersdorf allerede reduceret sine drivhusgasemissioner med 19% i absolutte tal, sammenlignet med vores basisår 2018. Vi er meget stolte af denne betydelige fremgang, især da den dækker ikke kun vores egne operationer, men også scope-3-emissioner.”

 

 

For at opnå denne fremgang har Beiersdorf været i gang med at genopfinde sine hudplejeprodukter – da deres globale produktportefølje er den vigtigste løftestang, når det kommer til at reducere klimaaftrykket. Med specifikke mål for 2032 bidrager produkttransformationen med at opnå en reduktion af emissioner på 50% frem mod virksomhedens 150-års jubilæum.

Produkttransformation
En stor del af Beiersdorfs strategi handler om at transformere deres produkter, som står for størstedelen af virksomhedens emissioner. Eksempler på produktændringer omfatter reformuleringen af globale bestsellere såsom NIVEA Soft, hvor formelbaserede emissioner er reduceret med ca. 40% samt den klassiske NIVEA Creme, hvor dåsen nu er lavet med 80% genanvendt aluminium.

 

 

Også med Labello, Beiersdorfs ikoniske læbepomader, har bæredygtighed været på dagsordenen siden 2023, hvor både emballagen og blisterpakken er blevet optimeret ved at fremstille det af mono-materiale, der er 100% genanvendeligt.

Branchepioner inden for bæredygtighed
Beiersdorf har arbejdet hårdt på at opnå fremskridt med sin CARE BEYOND SKIN-bæredygtighedsstrategi i de seneste år. I dag er hudplejevirksomheden anerkendt som pioner i sin branche – både hvad angår ambitiøs målsætning og reel fremgang. Beiersdorfs klimamål er videnskabsbaserede og i overensstemmelse med de seneste tilgængelige standarder, som f.eks. SBTi (Science-Based Targets Initiative). Virksomhedens fremgang er også blevet anerkendt af den globale non-profit organisation CDP og er en af de få virksomheder verden over, der har modtaget “CDP Triple A”-certificeringen, som anerkender deres indsats inden for klima, vand og skov, med den bedst mulige vurdering ud af mere end 20.000 evaluerede og bedømte virksomheder.

Dr. Gitta Neufang, Senior Vice President for Global R&D, understreger, at bæredygtighed er en integreret del af Beiersdorfs innovationsstrategi: “Vi fortsætter med at fokusere på at gøre en reel forskel ved at tilbyde ansvarlige løsninger, der opfylder vores forbrugeres behov, samtidig med, at vi passer på vores planet til fremtidige generationer”.

 

Om Beiersdorf:
Beiersdorf blev grundlagt for over 140 år siden og er kendt for sine hudplejeprodukter af høj kvalitet, herunder de førende mærker NIVEA og Labello. Virksomheden opnåede en omsætning på 9,5 milliarder euro i 2023 med over 20.000 ansatte globalt, som alle er engagerede i virksomhedens CARE BEYOND SKIN-bæredygtighedsstrategi og kerneværdier.

 

***

 

Tags:

Relaterede

Annonce
Annonce