Annonce

Brancheinformation

Fri for ‘fri for’

EU-landene er blevet enige om fortolkningen af udtrykket ”Fri for…”. En ny vejledning fra Kommissionen gør det klart med eksempler, hvad producenterne må anprise på et kosmetisk produkt. Det er i princippet gældende allerede nu, men producenter og leve randører har frem til den 1. juli 2019 til at justere og efterleve den ensartede fortolkning af ”Fri for…”. Læs Anne-Dorte Mathiesens artikel fra Fagbladet

Læs mere »

Køn er umoderne

…og visuelt står den på ensretning: det er det indre, der tæller! Denne indledning dækker heldigvis over noget, der er en del mere spændende, end det umiddelbart lyder. For selv om årets duftintroduktioner er noget af en androgyn omgang – det kan se ud, som om det ikke mere er helt på trend at være ”mand” eller ”kvinde”, men at det snarere begynder at

Læs mere »

Helsam får ny direktør

Erik Schou har efter mere end 33 år som administrerende direktør, og i øvrigt også medstifter, i Helsam A/S valgt at trække sig tilbage som et led i et planlagt ledelsesmæssigt generationsskifte. Ny direktør bliver Kenneth Guldager, der fremover sammen med underdirektør Susanne Schou vil udgøre Helsams øverste ledelse. Erik Schou indtræder i en mere tilbagetrukket rådgiverrolle. Kenneth Guldager har gennem

Læs mere »

Sæther overtager Revlon/Elizabeth Arden

Revlon/Elizabeth Arden har i dag meddelt, at de har indgået en aftale, hvor Revlon pr. 1. januar 2019 har valgt Sæther Nordic A/S som distributør af husets prestige brands, consumer brands og duftbrands i Danmark, Norge, Sverige og Finland samt af de professionelle mærker i både Danmark og Sverige. Revlon/Elizabeth Arden-organisationen i Danmark lukker kontoret i Brøndby og flytter sammen

Læs mere »

Hvordan specialisering fører til øgede krav

Ved første øjekast kan det se ud som om, at markedet for skønhedsprodukter kun bevæger sig én vej, og det med lynets hast: Specialisering. Men er det nu også sådan, det forholder sig i virkeligheden? Vi ser nærmere på, hvad det egentligt er, der sker ude på hylderne, og på hvordan forbrugernes stigende krav (måske) kommer til at redde verden. Læs Julia Lahmes artikel fra Fagbladet Kosmetik her: Hvordan

Læs mere »

Hårets nye vækstfaktor

Måske er håret på vej ind i en ny storhedstid. ”Skinification” er et engelsk udtryk, der står for, at vi begynder at overføre vores sundheds- og skønhedsbegreber fra huden til hår OG hovedbund, og af samme grund spår internationale trendforecastere, at især det mere eksklusive og luksuriøse produktsegment fremover vil være i stærk vækst. Læs Helle Forums artikel fra Fagbladet Kosmetik her:

Læs mere »

Fra klik til butik

E-handlen har revolutioneret shopping, som vi kendte til den for bare få år siden, men frygten for, at online-shoppingen skal slukke og lukke helt for salget af varer fra de fysiske butikker i ’den virkelige verden’ er overdrevet. Nu går tendensen faktisk den anden vej, og online-butikker åbner fysiske butikker – vi går fra klik til butik – fra webadresse til gadeniveau. Læs Anne-Dorte Mathiesens

Læs mere »

Natural Products Scandinavia 2018

Natural Produts Scandinavia og Nordic Organic Food Fair er tilsammen Nordens største fagmesser for naturlige og økologiske produkter, og de afholdes i år den 14.-15. november i MalmöMässan i Malmø. Der forventes flere end 5.000 besøgende, herunder indkøbschefer og branchefolk inden for bl.a. personlig pleje, skønhed og økologiske føde- og drikkevarer. “Vi er begejstrede over igen at bringe Natural Products Scandinavia og Nordic Organic Food

Læs mere »

Danish Beauty Award 2018 – og vinderne er…

Den 20. april løb Danish Beauty Award 2018 af stablen i Tivoli Congress Center i København. Den festlige aftens værter var Rasmus Bjerg og Hella Joof, som guidede aftenens gæster igennem de 32 priser til skønhedsbranchens bedste produkter, behandlinger og steder. Her kan du se alle de nominerede og hvem, der vandt: DBA 2018

Læs mere »

Hvem er vi på Kosmetik-bladet?

I anledning af Kosmetik-bladets 40 års jubilæum i maj 2018 har vi lavet dennne collage om de personer, der står bag bladet og bidrager til udgivelsen af branchens fagblad. Forskellige ekspertiseområder og diversitet i vinklingen af emneområderne er med til at sikre et læseværdigt redaktionelt indhold på højt niveau. Og det er et fagblads ypperste formål, for dermed fastholder vi læsernes interesse

Læs mere »
Annonce
Annonce